Tuesday, June 1, 2010

Brownie Beach Fossil Hunt!

Happy Memorial Day!

Today's adventure was to go look for shark teeth fossils in the Chesapeake Bay. We did some research and decided to visit Brownie Beach, which is just north of Chesapeake Beach. It was about an hour drive from our house.

今回はサメの歯の化石を集めるため、家から約一時間位で行くことのできる、ブラウニービーチに行ってきました.

It was a beautiful day, so naturally parking was tricky. We did succeed and walked through the woods to get to the beach.

お天気がよかったので駐車場を見つけるまで苦労しました。浜辺までには森林を抜けて行きます.


The exposed cliff you see is from middle Myocene period, which is about 22 to 8 million years old. That boggles one's mind.

メリーランド州のチェサピーク湾内の浜辺には約8千万年〜2億2千万年位前の地層が露出しており、化石等がアマチュアでも発見できる浜辺です.


We got to swim too! The ocean floor was bit silt like and felt like clay, but it was all right. I promptly found a crabby friend.

ブラウニービーチは公共の浜辺で、ほとんどの人はビーチを楽しんでいました.砂浜と言うより粘度状の海底でしたが、遠浅で波も少なく、泳ぐにはもってこいの場所です.早速かに(メス)を発見しました.両者ピースサインの記念写真です.

Blue crab female. I love the scientific name, Callinectes sapidus, which translates to "Beautiful swimmer who is tasty". mmm.

Then we dug. and swam a bit. Then dug again.

メリーランド州で有名なこのブルークラブの学名は”美しく、美味しい泳ぐ物” と言う意味です.ふーん。

浜辺を一生懸命掘りました.

Intermission


And here are the find! 23 in total. Most of these are shark teeth, and the rectangular-ish ones are fragments of skate teeth.

一時間ほどで見つけたサメの歯の化石は合計23個でした.ほとんどが1センチに満たない小さい物ですが、ちゃんと歯の形を残したまま化石化されています.

写真右下の四角形に近い化石はエイの歯の化石の破片です.



Fun day! Then we went into a restaurant in Bowie and had a pound of shrimp. mmm. shrimp.

ビーチと化石発見で充実した日を送りました.夕飯はエビをたらふく食べました.

No comments: